پورتال دامپزشکی ابرکوه

پورتال دامپزشکی ابرکوه

خبرهای دامپزشکی ، اخبار دامپزشکی ْ سامانه دامپزشکی ، سامانه قرنطینه ، سامانه فیش حقوقی دامپزشکی ، پیگیری دام زنده
پورتال دامپزشکی ابرکوه

پورتال دامپزشکی ابرکوه

خبرهای دامپزشکی ، اخبار دامپزشکی ْ سامانه دامپزشکی ، سامانه قرنطینه ، سامانه فیش حقوقی دامپزشکی ، پیگیری دام زنده

اطلاعیه اجرای مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی سال 1395 در شهرستان ابرکوه

بسمه تعالی

اطلاعیه

اجرای مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی سال 1395 در شهرستان ابرکوه

  به اطلاع گاوداران شهرستان ابرکوه می رساند واکسیناسیون همزمان تب برفکی در جمعیت گاو و گوساله آغاز گردیده و     توسط اکیپهای واکسیناسیون بخش دولتی و خصوصی در سراسر شهرستان اجرا می گردد و تا 15 مهر ادامه دارد.

واکسن مورد استفاده در این طرح واکسن تب برفکی روغنی برلیانت هند میباشد که ایمنی با دوامی را علیه سویه های جاری کشور ایجاد میکند و هزینه واکسن برای هر راس گاو یا گوساله 000/22 ریال (دو هزار و دویست تومان) میباشد که توسط گاودار به مراکز مایه کوبی بخش خصوصی پرداخت میگردد.                                                                               (جهت ثبت سفارش واکسن به مرکز مایه کوبی آقای دکتر اکبرزاده مراجعه گردد) ابرکوه – چهار راه جانبازان خیابان حافظ - تلفن مرکز مایه کوبی 32830664

1-     نحوه تجویز واکسن بصورت تزریق عضلانی در ناحیه گردن است و دام باید کاملا مقید باشد لذا قبلاً نرده یا راهرو مایه کوبی مناسبی برای مقید کردن دام ها تهیه شود.

2-     توصیه میگردد 2 روز قبل از واکسیناسیون از مکملهای ویتامینه به میزان 50 گرم به ازاء هر راس گاو به خوراک اضافه شود تا میزان افت شیر متعاقب واکسیناسیون به حداقل برسد.

3-     در ورودی دامداری محلی جهت تعویض لباس و چکمه افرادی که قصد ورود یا خروج از دامداری دارند در نظر گرفته شود.(مامورین تلقیح مصنوعی، اکیپ های مایه کوبی و دامپزشک باید از لباس مخصوص همان دامداری استفاده کنند)

4-     جهت ثبت سفارش واکسن به مرکز مایه کوبی بخش خصوصی مراجعه نمایید.

5-     حداقل زمان فاصله با واکسیناسیون قبلی تب برفکی 2 ماه و با سایر واکسنها 15 روز رعایت گردد.به گوساله هایی که برای اولین بار واکسینه شده اند باید 21 روز بعد، واکسن یادآور (راپل ) تجویز گردد.

6-     از خرید و فروش و حمل و نقل گاو در طول طرح خودداری نموده و از ورود افراد، بویژه کسانی که با اماکن خرید وفروش دام، کشتارگاه ها و سایر دامداری ها ارتباط دارند به داخل محوطه دامداری جلوگیری شود.

7-     حتی الامکان از ورود وسایل نقلیه به داخل دامداری خودداری شود. در موارد ضروری از قبیل خودرو حمل شیر و آذوقه، پس از ضد عفونی دقیق اجازه ورود داده شود.

8-     در صورت بروز بیماری ضمن جدا سازی دام های مبتلا از دام های سالم، سریعاً موضوع به اداره دامپزشکی شهرستان(32838131 )اطلاع داده شود و ضمن رعایت اصول بهداشتی،  نسبت به ضدعفونی مناسب  دامداری اقدام گردد.

9-     کلیه دامدارانی که نسبت به تهیه واکسن تب برفکی اقدام نمایند با معرفی مرکز مایه کوبی آقای دکتر اکبرزاده میتوانند از دریافت سهمیه سم رایگان توسط شبکه دامپزشکی شهرستان بهره مند گردند.

                                                         روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.